زوجى يفكر فى الزواج من أخرى !!!!

بواسطة Unknown بتاريخ الخميس، 27 يونيو 2013 | 3:46 م

ِ

زوجى يفكر فى الزواج من أخرى !!!!








أنا متزوجة من حوالى عشر سنوات

 زوجى حنون جدا وعصبى و عنيد جدا لكن انا بفضل الله لدى مميزات جعلتنى اعيش معة وهى بفضل الله الصبر و الرضا و القناعة وحب الخير للغير و مش عصبية و تملى امتص غضبة و عمرى ما حاولت انى اعند معاه فى العشر سنوات غير مره واحده فقط هى عندما اراد ان يتزوج – عندها طلبت منه الطلاق ان اصر على الزواج لانى لم اجد سبب منه للهذا الزاوج غير النزوه تحت ستار الثواب

فعاندنى و عانته و لانى كما قلت اتمتع بصفة الصبر و الرضا وافقت بعد فعل كل شى كان بأمكانى فعلة لفشل هذا الزواج

ماتت امى امامى فى حادث و صبرت و احتسبت — وقعت بنتى من البلكونة و ماتت و كان هو السبب بعد قدر الله و صبرت و احتسبت

متزوجة فى ايجار حديث و تنقلت معة فى اكثر من عشرة شقق و ما زلت اصبر و اتحمل الحمد لله دمى خفيف بشهادة الجميع محبوبة من كل من حولى
شكلى مقبول جدا و يقال ان عيناى جميلاتا و لهم سحر معين — ملتزمة و منقبة بأمر منة حتى يرضى عنى — عمرى ما برفض له طلب – بكوى و بغسل و بلمع الجزم — عندى و لد و بنت زى القمر — وفى غرفة النوم عملة اكتر من ثلاث نساء عندى رغبة جنسية شديدة و مثقفة جنسية لا ارفض له طلب بل بالعكس انا اللى بطلبة و بعرض عليه لو حسات انه له رغبة و مكسل
سمعت من اخته انه بيقول انى مهمله فى بيتى قولتلها هو فين بيتى دا – دانا البهية و قعة و الحمام زبالة و الحيطان رشحة و اى حاجة بعملها فى البت ما بتبنش عليه و العفش عايز يترمى من كتر التنقل من مكان لمكان — يجبلى شقة كويسة حتى لو ايجار حديث بردو وانا اوريلوا النظافة على اصولها مع العلم انى بعمل اللى بقدر عليه فيها
احبة حبا شديدا –
ورغم كل شى صبرت على زواجة رغم مرارت الغيرة التى احسستها و كان يأتى و يحدثنى عنها ويطلب منى التقرب منها و انا كنت اوافق رغم تألمى املا فى ان يجد فيها عيب و يطلقها — و الحمد لله لم يستمر الزواج الا ثلاث شهور فقط
و فرحت و لكن ظلت فكرة الزواج فى باله و بعد خمس سنوات – حاول ان يتزوج من بنت خالته بحجت انها ارملة من سنة و هو اولى بيها هى تبلغ من العمر 43 سنة مثلة و انا 35 سنة — هذه المرة انهرت و ابلغت اهله و وقفه له و ذهبوا لخالته و بنتها وخاصموهم وفضحوا ابنهم امامهم
و مدحوا فى و الحمد لله لاننا على صلة طيبة بعضنا البعض — ولان زوجى غير متيسر ماديا و مديون قالت الزوجة الثانية ان كان مديون فعلا انا هبعد عنه لانه فهمنى غير كده
و فعلا قالى انها بعدت عنه و اهله اكيدولى دا — والنهارد دار حديث بينا و عرفت منه ان الفكرة فى دماغة فطلبت منه سبب مقنع لدا علشان اضحك بيه على نفسى و اوافق على هذا البلاء قالى مش عارف – و فضل يمدح فيه و يقولى انه بيعشقنى و ان حبة بيزيد ليه و بصراحة دا انا شفتة
انا تعبانة و مش هقدر استحمل تجربة تانية ممكن بيتى يتخرب و انا خايفة على اولادى من انى اطلق منه لانها الطلقة اثالثة
عايزة راجل يقلى اعمل ايه اكتر من كده علشان يبعد عن الفكرة دى
و عايزة ست تقولى ازاى ممكن ما اغيرش عليه


0 التعليقات:

إرسال تعليق